טיפול בצלקות הנגרמות כתוצאה ממחלות עור

המרכז לבריאות והומופטיה בהנהלת ד"ר זמיר

בחירת טיפול בפסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בפסוריאזיס!

פנו אלינו לייעוץ חינם לטיפול טבעי במחלות עור

למרות שנראה די ברור שיש לכם צלקת, חשוב שרופא העור יבדוק ויאבחן את סוג הצלקת שלכם, לפני שתטפלו בה. רופא עור גם יבדוק אם לא מדובר בסרטן העור שלפעמים נראה כמו צלקת.

כדי לקבל טיפול בטוח ויעיל, חשוב שהמטפל ידע הכול על הבריאות שלכם ועל סוג הצלקת שלכם, כדי לאבחן:

  • איזה סוג של צלקת (או צלקות) יש לכם?
  • האם הצלקת צפויה לדעוך עם הזמן?
  • מתי לטפל בצלקת כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר?
  • איזו שיטת טיפול מומלצת לצלקת שלכם?

 

כיצד למנוע ולטפל בצלקות?

להלן מספר שיטות טיפול המתייחסות בעיקר לשני סוגי צלקות קלואידיות והיפרטרופיות. צלקת קלואידית (keloid), מתפשטת מעבר לגבולות הפגיעה הראשונית והצלקת אינה דועכת עם הזמן. וצלקת היפרטרופית (Hypertrophic), צלקת המתהווה באזור הפגיעה ועשויה לדעוך עם הזמן.

הטיפולים בצלקות עשויים להשתמש בגישה טיפולית אחת או בשילוב של שתי גישות או יותר, בהתאם למצבכם. גם לאחר השטחה או הסרה מוצלחות של הצלקת, זו יכולה לחזור ולצמוח ולפעמים תהיה גדולה יותר מבעבר. אתם גם עשויים לפתח צלקות חדשות.

  • טיפול בפצע: כשצלקות חדשות מתחילות להתהוות, אפשרות הטיפול הראשונה עשויה להיות חבישת דחיסה מבד או מחומר אחר. שיטה זו משמשת גם למניעת צלקות לאחר ניתוח. המטרה היא להפחית או למנוע את היווצרות הצלקת על ידי הפעלת לחץ על הפצע תוך כדי הריפוי שלו. כדי שטיפול זה יהיה יעיל, צריך להשאיר את החבישה למשך 12 עד 24 שעות ביממה במשך 6-4 חודשים, גם אם החבישה לא כל כך נוחה.
  • קרם קורטיקוסטרואידים (Corticosteroid): מריחת הקרם יכולה להקל על הגירוד.
  • הזרקת קורטיזון: כאשר מדובר בצלקת קטנה יותר, הרופא עשוי לנסות להפחית את עובייה על ידי הזרקת קורטיזון או סטרואידים אחרים. בדרך כלל נדרשות זריקות חודשיות ויעברו עד 6 חודשים לפני שתראו שהצלקת השתטחה.
    תופעות הלוואי האפשריות של זריקות אלה הן: דילול העור, ורידי עכביש ושינוי קבוע של צבע העור (היפופיגמנטציה או היפרפיגמנטציה).
  • הקפאת הצלקת (קריותרפיה): שימוש בחנקן נוזלי להקפאת הצלקת, יכול להפחית או להסיר צלקות קטנות. ייתכן שיהיה צורך בטיפולים חוזרים.
    תופעות הלוואי האפשריות של הטיפול בקור הן שלפוחיות, כאב ואובדן צבע העור (היפופיגמנטציה).
  • טיפול בלייזר: צלקות גדולות יותר ניתן לשטח בעזרת סוג מיוחד של לייזר (Pulsed-dye). שיטה זו יכולה להקל על הגירוד ולגרום לדעיכת הצלקת. להשגת תוצאות יש צורך להגיע למספר מפגשים כאשר ביניהם הפסקה של בין 4 עד 8 שבועות.
    רופא העור עשוי להמליץ על שילוב של הטיפול בלייזר עם זריקות קורטיזון.

    תופעות הלוואי האפשריות של הטיפול בלייזר (שהן שכיחות יותר בקרב אנשים עם עור כהה יותר), כוללות היפופיגמנטציה או היפרפיגמנטציה, שלפוחיות ועור מחוספס ויבש.

  • טיפול בקרני רנטגן: שימוש בקרני רנטגן ברמה נמוכה יכולה לעזור לכווץ או למזער את הרקמה הצלקתית. יתכן שיהיה צורך בטיפולים חוזרים. שיטה זו משמשת גם כטיפול לאחר הסרה כירורגית של צלקות.

תופעות הלוואי האפשריות של הטיפול בקרינת רנטגן הם סיבוכים בעור ובטווח הארוך גם סרטן.

  • הסרה כירורגית. אם הצלקת לא מגיבה לטיפולים אחרים, הרופא עשוי להמליץ על הסרתה בניתוח בשילוב עם שיטות אחרות. שיעור ההישנות של צלקות לאחר ההסרה בניתוח נע בין 45% ל-100%.

לבסוף, חשוב להיבדק על ידי רופא עור שיבחן את הבריאות הכללית שלכם, את סוג הצלקת ואת משך הזמן שלה, כדי לבחור בגישה הטיפולית המתאימה ביותר למצבכם.

המאמר נכתב באדיבות וינקלר קליניק

אז מה היה לנו בכתבה:

ד"ר פולינה גורדנוב
ד"ר פולינה גורדנוב

ד"ר פולינה גורדנוב מטפלת בפסוריאזיס במרפאת דרמטולוגיה פרטית. בנוסף לטיפול בחולים, ד"ר פולינה גורדנוב עוסקת גם במחקר בתחום הפסוריאזיס. היא פרסמה מאמרים רבים בכתבי עת מדעיים, ועבודתה תרמה רבות להבנה של המחלה והטיפול בה.

מידע נוסף:
שמפו לתינוקת
טיפים לבחירת שמפו לתינוקות עם עור רגיש

כשמדובר בבחירת שמפו לתינוקות עם עור רגיש, יש חשיבות מכרעת לבחור בנוסחה עדינה והיפואלרגנית. חפש מוצרים נקיים מכימיקלים קשים, ניחוחות וצבעים שעלולים לגרות עור עדין. בחר בשמפו לתינוקות שתוכננו במיוחד עבור עור רגיש כדי לעזור לשמור על עורו של הקטן שלך רך וחלק.

לקריאת המאמר »
שמפו
הזנת עור ילדך השמפו העדין הטוב ביותר לתינוקות וקרמי לחות טיפוליים

בחירת השמפו המתאים לתינוקך חיונית בשמירה על העור העדין שלו. בחר בשמפו עדין ללא כימיקלים וריחות קשים כדי למנוע גירוי ויובש. חפש מוצרים שנוסחו במיוחד עבור תינוקות, עם מרכיבים כמו קמומיל או תמצית שיבולת שועל כדי להרגיע ולהזין את העור שלהם.

לקריאת המאמר »
SWEAT
פתרון להזעת יתר בחולי פסוריאזיס

פסוריאזיס הוא מצב עור כרוני המאופיין בכתמים אדומים וקשקשים על העור. זה משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם ויכול להיות מלווה בהזעת יתר, הידועה גם בשם הזעת יתר. שילוב זה יכול להיות מאתגר לניהול ועשוי להשפיע על איכות חייו של אדם.

לקריאת המאמר »
072-3341176
להפסיק להתגרד
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים