חוות דעת רפואית לחולים בפסוריאזיס

המרכז לבריאות והומופטיה בהנהלת ד"ר זמיר

בחירת טיפול בפסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בפסוריאזיס!

פנו אלינו לייעוץ חינם לטיפול טבעי במחלות עור

חוות דעת רפואית לחולים בפסוריאזיסחוות דעת רפואית הוא מונח רחב יחסית, המתייחס לסוגים שונים של מסמכים הנכתבים על ידי רופאים מומחים. כך לדוגמה יש צורך להמציא חוות דעת רפואית כשמעוניינים לערער על ההחלטה של ועדה רפואית וכן יש להגיש חוות דעת רפואית בכל מקרה שבו מגישים תביעת נזיקין בגין נזקי גוף.

במאמר שלפניכם נפרט אודות סוגים שונים של חוות דעת רפואית, הרלוונטיים לסובלים ממחלת הפסוריאזיס.

חוות דעת שנייה בנוגע לטיפולים המתאימים עבור החולה

הטיפול במחלת הפסוריאזיס מותאם לכל חולה וחולה באופן אישי שכן הטיפול כולל טיפולים שונים שלא ניתן לדעת מראש מה תהיה השפעתם על המטופל. במהלך הטיפולים על החולה להישאר תחת מעקב רפואי ולעבור בדיקות באופן קבוע, על מנת שניתן יהיה לבחון את השפעת הפרוצדורות השונות שעבר. באופן עקרוני נהוג להתחיל את הטיפול במחלה בטיפולים מקומיים, אם התגובה לא מספקת נהוג לעבור לטיפולים מערכתיים ולבסוף לנסות לטפל באמצעות פוטותרפיה. כמו כן ניתן לשלב בין הטיפולים השונים וכן להתנסות בטיפולים ביולוגיים שונים.

חוות הדעת הרפואית נכנסת לתמונה במקרים שבהם הרופא שמטפל בחולה ממליץ על טיפול מסוים או על שינוי בטיפול הנוכחי. במקרה הזה, אם ישנו חשש בלבו של המטופל, באפשרותו לפנות לרופא אחר ולקבל חוות דעת שנייה. חוות דעת שנייה מאפשרת לקבל פרספקטיבה רחבה יותר וכך מסייעת לקבל החלטה מושכלת יותר.

חוות דעת רפואית בתביעות של רשלנות רפואית

חולי פסוריאזיס רבים סובלים מדי שנה ממקרים של רשלנות רפואית, היכולה לבוא לידי ביטוי למשל באבחון שגוי של המחלה. האבחון השגוי של המחלה עשוי לגרום לכך שהחולה לא יקבל טיפול וכן לא אחת החולה מקבל טיפול שגוי, שעשוי לגרום להחמרת מצבו. בנוסף לכך, הרשלנות הרפואית יכולה להתבטא במעקב רפואי לא תקין, שעלול להוביל למשל להתעלמות מתופעות לוואי חמורות.

מאחר והשופט היושב בדין לא מחזיק בידע הרפואי הנדרש בשביל להכריע בדבר נכונות דברי התובע, עליו לצרף לכתב התביעה חוות דעת רפואית. בחוות הדעת הרפואית במקרה הזה על הרופא המומחה לציין את נסיבות המקרה, לפרט אודות הנזקים שנגרמו לתובע וכן להסביר מדוע לטענתו הרופא שטיפל בתובע חרג מהאחריות המקצועית המוטלת עליו.

במקרים רבים מאוד גם הרופא הנתבע יגיש חוות דעת רפואית מטעמו, על מנת לשלול את טענות התובע וכמובן שלא אחת גם בית המשפט דואג לחוות דעת רפואית מרופא מומחה, המסייע לשופט להחליט לצדו של מי מהמעורבים במקרה עומד הצדק. באופן עקרוני למעט מקרים חריגים ביותר, לא ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית ללא חוות דעת רפואית ובכל מקרה ללא חוות דעת רפואית לא ניתן יהיה למקסם את כספי הפיצויים.

חוות דעת רפואית בוועדות רפואיות

רבים לא יודעים זאת, אבל במקרים מסוימים מחלת הפסוריאזיס יכולה לזכות את הסובלים ממנה באחוזי נכות. במקרים אלו באפשרות החולים לתבוע את המוסד לביטוח לאומי לקבלת פיצויים וכן את חברות הביטוח הפרטיות, במידה ורכשו את הפוליסה המתאימה מבעוד מועד. עם זאת, לא אחת נתקלים המבוטחים בקשיים בדרך למימוש הזכויות שלהם.

על מנת לזכות באחוזי הנכות, יש לעמוד בפני ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי ובמקרים רבים פוסקת הוועדה כי המבוטח לא נמצא כזכאי לאחוזי נכות, או שלא נמצא זכאי לאחוזי הנכות בשיעור שלטענתו הוא זכאי לו. במקרים האלו באפשרותו של המבוטח לערער על החלטת הוועדה בעזרת חוות דעת רפואית. לא אחת מקרים אלו מתגלגלים לפתחו של בית המשפט.

אז מה היה לנו בכתבה:

ד"ר פולינה גורדנוב
ד"ר פולינה גורדנוב

ד"ר פולינה גורדנוב מטפלת בפסוריאזיס במרפאת דרמטולוגיה פרטית. בנוסף לטיפול בחולים, ד"ר פולינה גורדנוב עוסקת גם במחקר בתחום הפסוריאזיס. היא פרסמה מאמרים רבים בכתבי עת מדעיים, ועבודתה תרמה רבות להבנה של המחלה והטיפול בה.

מידע נוסף:
שמפו
הזנת עור ילדך השמפו העדין הטוב ביותר לתינוקות וקרמי לחות טיפוליים

בחירת השמפו המתאים לתינוקך חיונית בשמירה על העור העדין שלו. בחר בשמפו עדין ללא כימיקלים וריחות קשים כדי למנוע גירוי ויובש. חפש מוצרים שנוסחו במיוחד עבור תינוקות, עם מרכיבים כמו קמומיל או תמצית שיבולת שועל כדי להרגיע ולהזין את העור שלהם.

לקריאת המאמר »
SWEAT
פתרון להזעת יתר בחולי פסוריאזיס

פסוריאזיס הוא מצב עור כרוני המאופיין בכתמים אדומים וקשקשים על העור. זה משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם ויכול להיות מלווה בהזעת יתר, הידועה גם בשם הזעת יתר. שילוב זה יכול להיות מאתגר לניהול ועשוי להשפיע על איכות חייו של אדם.

לקריאת המאמר »
072-3341176
להפסיק להתגרד
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים