פסוריאזיס – שינוי אורח חיים יכול לעזור משמעותית לסובלים מהמחלה

המרכז לבריאות והומופטיה בהנהלת ד"ר זמיר

בחירת טיפול בפסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בפסוריאזיס!

פנו אלינו לייעוץ חינם לטיפול טבעי במחלות עור

טיפול טבעי בפסוריאזיספסוריאזיס היא מחלה כרונית אשר הטיפול בה הוא סימפטומטי בלבד ונכון להיום אין דרך לרפא אותה. חולי הפסוריאזיס משתמשים במשחות מסוגים שונים, תרופות וטיפול באור כטיפול קונבנציונלי במחלה, אשר יכול לסייע להפחית את הסימפטומים ולהביא להפוגה בתסמינים.

עם זאת, חולים רבים אוהבים לשלב כחלק מהטיפול שלהם גם טיפול טבעי, אשר כולל בעיקר שינוי באורח החיים ושימוש בתכשירים טבעיים מסוגים שונים אשר יכולים לסייע לשיפור במצב.

שינויים באורח חיים

מכיוון שפסוריאזיס היא מחלה דלקתית, שינוי באורח החיים יכול לספק לחולי הפסוריאזיס הקלה משמעותית על תסמיני המחלה השונים. מעבר לאורח חיים בריא יותר יכול להפחית את התגובה הדלקתית אשר גורמת להיווצרות הנגעים, והקפדה על אורח חיים השומר על העור יכולה להפחית תסמינים נוספים.

השינויים החשובים המומלצים לחולי פסוריאזיס הם:

  • מקלחות יום יומיות – חשוב מאוד להקפיד להתקלח יום יום, ולהסיר את שכבות הקשקשים ואת תאי העור הדלקתיים בכל מקלחת. חלק מהחולים נוהגים לשפשף בעדינות את הנגעים על מנת להסיר את שכבות העור הבלתי רצויות ובכך לאפשר ריפוי טוב יותר של המחלה. בנוסף לכך, מומלץ להשתמש בשמני אמבט מסוגים שונים, תכשירים מים המלח ומוצרי אמבט נוספים על מנת לרכך את העור ולשמור על לחות. כמו כן, יש להימנע משימוש במים חמים מדי או בסבונים חזקים מדי על מנת למנוע את פציעת הנגעים.
  • קרם לחות – שימוש בקרם לחות לאחר המקלחת מסייע למנוע יובש ובכך מאפשר לנגעים להחלים מהר יותר. השימוש בקרם לחות ובשמנים שונים משמעותי במיוחד כאשר מדובר במזג אוויר יבש או קר, אז מומלץ להשתמש בתכשירים הללו מספר פעמים ביום.
  • כיסוי הנגעים בשעות הלילה – חבישת הנגעים באמצעות תחבושת המכילה קרם לחות בלילה מסייעת להפחתת קילוף העור והאדמומיות. כאשר קמים בבוקר יש להסיר את התחבושת ולשטוף היטב את הנגע על מנת להוריד את כל הקשקשים.
  • חשיפה לשמש – חשיפה לאור השמש ידועה כטיפול יעיל ביותר לפסוריאזיס, ועל כן מומלץ מאוד לחשוף את הנגעים בצורה מאוזנת. מומלץ כמובן להימנע מחשיפות בשעות בהן קרינת השמש חזקה מדי, ולהשתמש בקרם הגנה כאשר יש חשש לכווית שמש.
  • תזונה בריאה – תזונה נכונה ומאוזנת חשובה בכל מקרה, אך במקרים של פסוריאזיס תזונה בריאה יכולה להפחית את תדירות ההתקפים ואת עצמתם. מומלץ לאכול מגוון פירות וירקות בכל הצבעים והגוונים, ולהימנע מבשר שמן. כמו כן, חשוב לשים לב אילו סוגי מזון מחמירים את המחלה ואילו סוגי מזון משפרים אותה, ולבסס על כך את התזונה.

שימוש באלוורה ובשמן דגים

קיימים כיום מגוון טיפולים אלטרנטיביים אשר יכולים לספק שיפור במצב התסמינים אצל חולי פסוריאזיס, ושני התכשירים המומלצים ביותר על פי רופאים רבים הם אלוורה ושמן דגים.

אלוורה, משמשת להפחתת האדמומיות, הגרד והתגובה הדלקתית, ועל כן מסייעת להקלה על חלק מהתסמינים ולשיפור המצב של הנגעים. חולי פסוריאזיס אשר משתמשים באלוורה מתחילים לראות שיפור במצב עורם תוך כחודש, וזאת בתנאי שהם מורחים את האלוורה בצורה נדיבה מספר פעמים ביום.

שמן דגים, יכול לסייע גם כן להקלה על תסמיני הפסוריאזיס, ולמרות שתוצאות המחקרים בנושא אינן חד משמעיות חלק מחולי הפסוריאזיס נהנים מהשימוש בשמן דגים. ככל הנראה, הריכוז הגבוה של חומצת השומן אומגה 3 מסייע בהפחתת התגובה הדלקתית הקשורה לפסוריאזיס, וכתוצאה מושג שיפור משמעותי במצב.

מומלץ לצרוך כ-3 גרם של שמן דגים ביום על מנת להתחיל לראות שיפור במצב, ובמידה והשיפור מושג ניתן להמשיך בשימוש בשמן הדגים ללא כל בעיה.

עוד על המגוון הרחב של טיפולים טבעיים לסובלים מפסוריאזיס

קראו על טיפול טבעי לחולי פסוריאזיס באמצעות חלב נאקות>>>

אז מה היה לנו בכתבה:

ד"ר פולינה גורדנוב
ד"ר פולינה גורדנוב

ד"ר פולינה גורדנוב מטפלת בפסוריאזיס במרפאת דרמטולוגיה פרטית. בנוסף לטיפול בחולים, ד"ר פולינה גורדנוב עוסקת גם במחקר בתחום הפסוריאזיס. היא פרסמה מאמרים רבים בכתבי עת מדעיים, ועבודתה תרמה רבות להבנה של המחלה והטיפול בה.

מידע נוסף:
שמפו
הזנת עור ילדך השמפו העדין הטוב ביותר לתינוקות וקרמי לחות טיפוליים

בחירת השמפו המתאים לתינוקך חיונית בשמירה על העור העדין שלו. בחר בשמפו עדין ללא כימיקלים וריחות קשים כדי למנוע גירוי ויובש. חפש מוצרים שנוסחו במיוחד עבור תינוקות, עם מרכיבים כמו קמומיל או תמצית שיבולת שועל כדי להרגיע ולהזין את העור שלהם.

לקריאת המאמר »
SWEAT
פתרון להזעת יתר בחולי פסוריאזיס

פסוריאזיס הוא מצב עור כרוני המאופיין בכתמים אדומים וקשקשים על העור. זה משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם ויכול להיות מלווה בהזעת יתר, הידועה גם בשם הזעת יתר. שילוב זה יכול להיות מאתגר לניהול ועשוי להשפיע על איכות חייו של אדם.

לקריאת המאמר »
072-3341176
להפסיק להתגרד
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים