טיפול בים המלח לפסוריאזיס

המרכז לבריאות והומופטיה בהנהלת ד"ר זמיר

בחירת טיפול בפסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בפסוריאזיס!

פנו אלינו לייעוץ חינם לטיפול טבעי במחלות עור

טיפול בים המלח לפסוריאזיסאחת מהדרכים הפופולאריות ביותר לטפל במחלת הפסוריאזיס היא על ידי חופשה בים המלח. מדובר בטיפול מוכח ויעיל ביותר, אשר מסייע לחולי פסוריאזיס רבים להתמודד עם המחלה, להפחית את עצמתה ולהקטין את תדירות הופעת ההתקפים.

ים המלח מספק לחולי הפסוריאזיס קרינת שמש בעצמה נמוכה, לצד ריכוז מינרלים ייחודי, אשר מסייעים לטיפול בעור ולהקלה על תסמיני המחלה. בנוסף, תחושת הרוגע המופקת מהשהייה בים המלח והמפגש עם חולי פסוריאזיס נוספים גורמים להפגת המתחים ולהקטנת תחושת הסטרס, אשר ידועים כתורמים גם כן להתפתחות תסמיני הפסוריאזיס.

קרינת שמש בעוצמה נמוכה

במשך שנים רבות חולי פסוריאזיס מטפלים בעצמם באמצעות קרינת UV, בטיפול הנקרא גם פוטותרפיה. טיפול זה יכול להתבצע בתאים מיוחדים המספקים קרינה באופן מדוד ומדויק, או לחילופין בחשיפה טבעית לאור השמש, אשר כידוע מכיל גם כן קרינת UV.

ים המלח, הוא אחד המקומות הפופולאריים ביותר עבור חולי פסוריאזיס מכיוון שהוא מציע קרינת UV בעצמה נמוכה ביותר. מכיוון שים המלח הוא המקום הנמוך בעולם, אשר נמצא בגובה של כ-420 מטרים מתחת לפני הים, קרינת השמש מאבדת מעצמתה ועל כן פחות גורמת לנזקים שונים.

אי לכך, אנשים רבים אשר מגיעים לים המלח משתזפים באופן מוצלח ביותר וסובלים בקושי מכוויות שמש, ועל כן חולי הפסוריאזיס יכולים ליהנות מהחשיפה לשמש בצורה טובה ביותר.

ריכוז מינרלים ייחודי

ים המלח הוא מקום ייחודי גם מבחינת ריכוז המינרלים והחומרים הטבעיים המצויים בסביבתו, ואנשים רבים מגיעים מכל רחבי העולם על מנת ליהנות מהמים עצמם, מהבוץ, ומהאוויר היבש והשונה. המינרלים הללו מספקים תחושה טובה לעור, מגבירים את זרימת הדם ויכולים לסייע לשיפור מצבם של חולי הפסוריאזיס בשילוב עם החשיפה אל השמש.

מה עושים חולי הפסוריאזיס בים המלח?

בשל בסגולות הרפואיות החשובות של ים המלח, חולי פסוריאזיס רבים מגיעים לעתים קרובות אל ים המלח על מנת לטפל בעצמם. עיקר הטיפול בים המלח מתבצע על ידי שיזוף העור בקרני השמש הנעימות.

רוב הרופאים ממליצים להשתזף בין השעות 8:00-11:00 ובין 14:30-17:00 על מנת לאפשר לקרינת השמש לספק לגוף את האפקט המירבי. בנוסף, קיימת המלצה להיחשף לשמש בצורה הדרגתית על מנת למנוע כוויות שמש אשר יפריעו להמשך הטיפול.

חשוב להדגיש שלקרני השמש תפקיד חשוב מאוד בטיפול בנגעי הפסוריאזיס, ומומלץ להתייעץ עם הרופא לגבי שימוש בקרם הגנה. כמו כן, במידה והנגעים פעילים וקיימת שכבה קשקשית משמעותית, יש להסירה באמצעות אמבטיות (רצוי עם שמני אמבט מתאימים) ועם משחות שונות כמו חומצה סליצילית.

בסופו של דבר, כל חולה לומד להכיר את הגוף שלו, ומוצא את האיזון בין חשיפה מוגזמת לשמש אשר גורמת לכוויות לצד חשיפה מועטת אשר מונעת את הטיפול האופטימלי.

מלבד החשיפה לשמש, אשר מהווה את רוב הטיפול, חולי פסוריאזיס רבים נהנים להשתכשך בים המלח, לבצע מסאז'ים וטיפולי בוץ אשר מספקים לחלקם שיפור במצב. חשוב להדגיש שהטיפול בים המלח יכול להיות מאוד סובייקטיבי, ובעוד חולה מסוים נהנה מאוד מהטיפול, חולה אחר יכול דווקא לא ליהנות ממנו ואף לסבול.

מתי ללכת לים המלח?

על פי הנחיית רופא העור, מומלץ להגיע לים המלח החל מפעם בשנתיים ועד מספר פעמים בשנה. בהתאם להיקף המחלה וחומרתה, קופות החולים מממנות נסיעות לים המלח למטרת טיפול בפסוריאזיס.

על פי כן, מומלץ לבדוק היטב את הזכויות המגיעות לחולי פסוריאזיס גם בפוליסת הביטוח הרפואי וגם בקופת החולים לגבי מימון ההוצאה על מנת ליהנות מהטיפולים בים המלח ללא הוצאה כספית מיותרת.

אז מה היה לנו בכתבה:

ד"ר פולינה גורדנוב
ד"ר פולינה גורדנוב

ד"ר פולינה גורדנוב מטפלת בפסוריאזיס במרפאת דרמטולוגיה פרטית. בנוסף לטיפול בחולים, ד"ר פולינה גורדנוב עוסקת גם במחקר בתחום הפסוריאזיס. היא פרסמה מאמרים רבים בכתבי עת מדעיים, ועבודתה תרמה רבות להבנה של המחלה והטיפול בה.

מידע נוסף:
שמפו
הזנת עור ילדך השמפו העדין הטוב ביותר לתינוקות וקרמי לחות טיפוליים

בחירת השמפו המתאים לתינוקך חיונית בשמירה על העור העדין שלו. בחר בשמפו עדין ללא כימיקלים וריחות קשים כדי למנוע גירוי ויובש. חפש מוצרים שנוסחו במיוחד עבור תינוקות, עם מרכיבים כמו קמומיל או תמצית שיבולת שועל כדי להרגיע ולהזין את העור שלהם.

לקריאת המאמר »
SWEAT
פתרון להזעת יתר בחולי פסוריאזיס

פסוריאזיס הוא מצב עור כרוני המאופיין בכתמים אדומים וקשקשים על העור. זה משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם ויכול להיות מלווה בהזעת יתר, הידועה גם בשם הזעת יתר. שילוב זה יכול להיות מאתגר לניהול ועשוי להשפיע על איכות חייו של אדם.

לקריאת המאמר »
072-3341176
להפסיק להתגרד
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים