זכויות לחולי פסוריאזיס

המרכז לבריאות והומופטיה בהנהלת ד"ר זמיר

בחירת טיפול בפסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בפסוריאזיס!

פנו אלינו לייעוץ חינם לטיפול טבעי במחלות עור

זכויות לחולי פסוריאזיסמחלת הפסוריאזיס הינה מחלת עור נפוצה יחסית, אשר מאופיינת בנגעים שונים על פני העור. ישנם צורות שונות של המחלה וגם האופן שבו היא באה לידי ביטוי יכולה להשתנות מעת לעת אף בקרב חולה קיים. ישנם אנשים הסובלים מכתמים אדומים, אחרים סובלים מהופעה של קשקשים על גבי העור ויש שסובלים במקביל גם ממחלות אחרות כגון דלקות פרקים, למשל.

מכיוון שמדובר במחלה כרונית שסיבותיה לא הובררו עדיין כל צרכם, עדיין לא נמצא פתרון מלא ומקיף לבעיה. יחד עם זאת ישנם כמה וכמה סוגים של טיפולים שיכולים לסייע לחולים השונים.

הזכות לטיפול

הזכות הראשונה במעלה לחולי פסוריאזיס הינה הזכות לקבל טיפול רפואי כמו כל חולה בישראל. הזכות לקבלת טיפול רפואי מוסדרת על פי חוק. על פי החוק ועל פי סל התרופות, זכאים חולי פסוריאזיס לתרופות המתאימות לטיפול במחלקתם כפי שקובעת מעת לעת הועדה לעדכון סל הבריאות.

יש לציין שבשנים האחרונות חלו התפתחויות בחקר המחלה וכן במציאת תרופות חדישות וזכותו של כל חולה לקבל על כך מידע מלא מרופא העור ומקופת החולים שבה הוא מבוטח.

בשל טיבה המיוחד של המחלה זכאים חולי הפסוריאזיס בישראל גם לכמה זכויות נוספות שנחשבות לחריגות ולייחודיות לעומת כלל החולים במחלות אחרות. בין השאר מדובר על הזכות לסבסוד טיפולים שונים.

מסבסדים את ים המלח

ים המלח, האתר הידוע בתור המקום הנמוך ביותר בעולם נחשב במקביל גם לאתר מרפא שאין רבים כמותו. בין היתר, השהייה בים המלח מחוללת נפלאות בקרב אנשים הסובלים ממחלות שונות ובפרט מחלות עור. עבור החולים בפסוריאזיס, השהות בים המלח טומנת בחובה יתרונות רפואיים שאין כמוהם. יתרונות אלה הוכרו גם על ידי קופות החולים השונות בארץ.

בזכות אותה הכרה מאפשרות קופות החולים השונות למבוטחיהם סבסוד במחיר השהות במקום לצורך התרפאות והקלה. צעד זה נחשב למתבקש משום שכדי שתובחן השפעה חיובית אצל המתרפא הרי שהחולה חייב לשהות בים המלח במשך מספר ימים לא מבוטל ולעשות זאת ברציפות.

בשל העובדה שמדובר במקום נופש פופולארי הרי שהשהות במקום איננה מן הזולות והסבסוד מקל מאוד על החולים. הסבסוד יכול להתבצע בצורה של סבסוד מחיר השהייה במלון, החזר חלקי של שכירת דירה במקום או השתתפות בהוצאות הנסיעה.

הטיפול באור

לצד הטיפולים בים המלח, רבים מחולי הפסוריאזיס חווים הקלה ניכרת בתסמינים לאחר ביצוע טיפולים שונים באמצעות חשיפה לאור. החשיפה לאור יכולה להיות במתקנים סולריים או במתקנים אחרים שבהם קיימות מנורות אולטרה סגולות.

גם עבור ההשתתפות בטיפולים כאלה ניתן לקבל סבסוד מטעם קופות החולים בהתאם לקריטריונים שקובעות הקופות. יש לציין שבחלק מהמקרים הטיפול הזה יינתן כחלופה לשהייה מוזלת בים המלח.

מחלה כרונית

בשל העובדה שרבים מהחולים בפסוריאזיס נחשבים לחולים כרוניים עומדת לזכותם תקרת תשלום מקסימלית, לצורך רכישת תרופות במתקני קופות החולים. זכות זו נובעת מהעובדה שחולים כרוניים, בשונה מחולים שאינם כאלה, נאלצים לעשות שימוש ממושך וקבוע בתרופות שונות.

במסגרת הטיפול במחלה עשויים החולים להזדקק לתרופות שונות כגון סטרואידים, תרופות שמדכאות את פעילות המערכת החיסונית, משחות שונות ועוד.

זכויות לחיילי צה"ל

ישנם מקרים שבהם חולי פסוריאזיס שחלו במחלה תוך כדי שירותם הצבאי יוכרו כזכאים לסיוע מיוחד מטעם שלטונות הצבא. על פי רוב זכאות זאת מותנית בכך שטרם מועד הגיוס לצבא לא סבל החולה מתסמינים של המחלה. רק לעיתים נדירות יהיה זכאי גם חולה שידוע ככזה עוד מלפני גיוסו להכרה ולסיוע מטעם משרד הביטחון. כל זאת רק אם ההחמרה הייתה במצבו ברמה קיצונית.

קראו על חוות דעת רפואית לחולי פסוריאזיס

אז מה היה לנו בכתבה:

ד"ר פולינה גורדנוב
ד"ר פולינה גורדנוב

ד"ר פולינה גורדנוב מטפלת בפסוריאזיס במרפאת דרמטולוגיה פרטית. בנוסף לטיפול בחולים, ד"ר פולינה גורדנוב עוסקת גם במחקר בתחום הפסוריאזיס. היא פרסמה מאמרים רבים בכתבי עת מדעיים, ועבודתה תרמה רבות להבנה של המחלה והטיפול בה.

מידע נוסף:
שמפו
הזנת עור ילדך השמפו העדין הטוב ביותר לתינוקות וקרמי לחות טיפוליים

בחירת השמפו המתאים לתינוקך חיונית בשמירה על העור העדין שלו. בחר בשמפו עדין ללא כימיקלים וריחות קשים כדי למנוע גירוי ויובש. חפש מוצרים שנוסחו במיוחד עבור תינוקות, עם מרכיבים כמו קמומיל או תמצית שיבולת שועל כדי להרגיע ולהזין את העור שלהם.

לקריאת המאמר »
SWEAT
פתרון להזעת יתר בחולי פסוריאזיס

פסוריאזיס הוא מצב עור כרוני המאופיין בכתמים אדומים וקשקשים על העור. זה משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם ויכול להיות מלווה בהזעת יתר, הידועה גם בשם הזעת יתר. שילוב זה יכול להיות מאתגר לניהול ועשוי להשפיע על איכות חייו של אדם.

לקריאת המאמר »
072-3341176
להפסיק להתגרד
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים