פסוריאזיס ומריחואנה רפואית

המרכז לבריאות והומופטיה בהנהלת ד"ר זמיר

בחירת טיפול בפסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בפסוריאזיס!

פנו אלינו לייעוץ חינם לטיפול טבעי במחלות עור

פסוריאזיס ומריחואנה רפואיתלקראת סוף שנת 2015, פנתה אגודת הפסוריאזיס הישראלית במכתב רשמי לשר הבריאות יעקב ליצמן וביקשה שיוסיף לרשימת מקבלי הרישיונות לקנאביס רפואי את 200 אלף חולי הפסוריאזיס שחיים כיום בישראל. בשנים האחרונות, השימוש בשמן המפ נהיה נפוץ מאוד בקרב החולים, אך לאחרונה חולים רבים מביעים עניין ב"דבר האמתי".

היה זה בשנת 2004 עת התקבלה ההחלטה במשרד הבריאות להחריג את השמן המופק מזרעי ההמפ מפקודת הסמים המסוכנים, לפיה אין להחזיק ברכיבי הקנאביס השונים. כתוצאה מכך, החלו לייבא לארץ את השמן ולמכור אותו בעיקר בבתי טבע בצורה חוקית. בעקבות מקרים מרשימים של חולים שנהנו מהקלה משמעותית הודות לשימוש בשמן, הביקוש גבר והלך ובחודש יולי 2015 התבשרנו שהשמן אזל באופן זמני מהמדפים בישראל.

משחה במקום שמן

שמן ההמפ מכיל מעט מאוד ממגוון המרכיבים של צמח הקנאביס וחולי פסוריאזיס רבים שנחשפו למחקרים מדעיים שפורסמו בנוגע ליכולת של הצמח להיטיב עם אוכלוסיית החולים, דורשים לקבל את הקנאביס הרפואי.

יש לציין, כי ניתנו כבר מספר רישיונות בעבר לחולי פסוריאזיס. הרישיונות ניתנו לשימוש במשחת קנאביס והתוצאות היו מאוד מוצלחות – במיוחד בקרב נשים אשר סבלו מנגעים בחזה, שמנעו מהן את האפשרות להניק.

קנאביס רפואי לחולי פסוריאזיס

אגודת הפסוריאזיס שיגרה את המכתב לשר הבריאות לצד הדיווח על כך שמשרד הבריאות אישר לספק רישיונות לשימוש בקנאביס רפואי לחולי פסוריאזיס. על המכתב ששיגרה האגודה חתומים מנכ"לית אגודת הפסוריאזיס, הגברת יונה מנטקה קציר, הסובלת מהמחלה בעצמה וד"ר יגאל מועלם, יושב ראש האגודה ורופא ילדים במקצועו, המתמודד אף הוא עם המחלה.

לדבריהם, לא כל החולים זקוקים לקנאביס רפואי, אלא רק חלק קטן מהם. הכוונה היא לאותם חולי פסוריאזיס הסובלים מכאבים כרוניים מפושטים בעור ובמפרקים ומחוסר שקט נפשי הגורם לפגיעה בתפקוד היומיומי שלהם.

ישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בנושא

ב-20 בינואר, 2016, התקיימה ישיבה של וועדת העבודה, הרווחה והבריאות עם הוועדה למאבק בנגע הסמים והאלכוהול. על סדר היום עמדה הסדרת השימוש בקנאביס רפואי בישראל, כשבין היתר נכחה בישיבה הגברת יונה מנטקה קציר.

במסגרת הדיון שהתנהל בישיבה, אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור ארנון אפק, כי סוגיית הפסוריאזיס תעלה לוועדה המקצועית של המומחים ובמקרה שאכן יתברר כי יש אינדיקציה לכך שהקנאביס הרפואי יכול להועיל לחולי הפסוריאזיס, משרד הבריאות יאשר זאת בשמחה.

בסופו של דבר, סיכם את הישיבה שר הבריאות ליצמן באומרו שהמתווה הנוכחי מצריך תיקונים רבים וכי יסכים לקבל מידע חדש בנושא רק עוד חצי שנה. מומלץ להמשיך להתעדכן בנושא.

הגשת בקשה לקנאביס רפואי

ישנם חולי פסוריאזיס הסובלים מכאבים קשים ומתקשים לתפקד ביום יום עקב המחלה.

יכול להיות כי התרופות הרגילות לא יעילות עבורם, או שהם סובלים מתופעות לוואי שונות המקשות על קיום יום כמו שצריך. עקב כך, חולי פסוריאזיס יכולים לפנות לבקשה לצריכת קנאביס רפואי דרך משרד הבריאות שיכול לאשר את הבקשה או לדחות אותה.

אם נדחתה הבקשה של חולי פסוריאזיס לצריכת קנאביס עדיין יש מה לעשות ולא צריך לוותר. לצורך כך, מומלץ לקרוא את המדריך הבא.

אז מה היה לנו בכתבה:

ד"ר פולינה גורדנוב
ד"ר פולינה גורדנוב

ד"ר פולינה גורדנוב מטפלת בפסוריאזיס במרפאת דרמטולוגיה פרטית. בנוסף לטיפול בחולים, ד"ר פולינה גורדנוב עוסקת גם במחקר בתחום הפסוריאזיס. היא פרסמה מאמרים רבים בכתבי עת מדעיים, ועבודתה תרמה רבות להבנה של המחלה והטיפול בה.

מידע נוסף:
שמפו
הזנת עור ילדך השמפו העדין הטוב ביותר לתינוקות וקרמי לחות טיפוליים

בחירת השמפו המתאים לתינוקך חיונית בשמירה על העור העדין שלו. בחר בשמפו עדין ללא כימיקלים וריחות קשים כדי למנוע גירוי ויובש. חפש מוצרים שנוסחו במיוחד עבור תינוקות, עם מרכיבים כמו קמומיל או תמצית שיבולת שועל כדי להרגיע ולהזין את העור שלהם.

לקריאת המאמר »
SWEAT
פתרון להזעת יתר בחולי פסוריאזיס

פסוריאזיס הוא מצב עור כרוני המאופיין בכתמים אדומים וקשקשים על העור. זה משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם ויכול להיות מלווה בהזעת יתר, הידועה גם בשם הזעת יתר. שילוב זה יכול להיות מאתגר לניהול ועשוי להשפיע על איכות חייו של אדם.

לקריאת המאמר »
072-3341176
להפסיק להתגרד
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים