חיזוק המערכת החיסונית בפסוריאזיס

המרכז לבריאות והומופטיה בהנהלת ד"ר זמיר

בחירת טיפול בפסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בפסוריאזיס!

פנו אלינו לייעוץ חינם לטיפול טבעי במחלות עור

חיזוק המערכת החיסונית בפסוריאזיסבפסוריאזיס, המערכת החיסונית נמצאת בעמדת נחיתות במיוחד בתקופת החורף. הסיבה לכך היא שפסוריאזיס נגרמת כתוצאה ממערכת חיסונית פעילה יתר על המידה, במהלכה הגוף משיק בטעות תגובה דלקתית.

אך רק בגלל שאדם חולה בפסוריאזיס, אין פירוש הדבר שעליו להיות קרבן להצטננות. מאמר זה סוקר ארבע שיטות לשמור על חיזוק מערכת החיסון בעונת ההצטננות והשפעת, במחלת פסוריאזיס.

לאכול יותר סלטים ירוקים

עלים ירוקים בפרט וירקות ירוקים בכלל, כגון תרד, כרוב וברוקולי, מלאים בוויטמינים ומינרלים עשירים. מחקרים הראו כי הם מכילים אף חומר חיסון מיוחד לחיזוק הגוף. מילוי הצלחת עם מזונות מזינים אלו עשוי לסייע בהגנה מפני וירוסים שאינם רצויים, אבקות ותסמיני רעילות.

קיים צורך ביותר מחקר כדי לאשר את הקשר בין מזונות אלו לבין פסוריאזיס, אך הקדשת תשומת לב מוגברת לירקות ירוקים בהחלט לא תזיק. נסו להוסיף ירקות למשקה הבוקר, ואם אתם מסורים באמת לתהליך, הוסיפו מספר עלי תרד גולמיים למתכון משקה קבוע המומלץ על ידי תזונאים.

שימוש חדש בחומרי חיטוי

בפסוריאזיס, הדבר האחרון אותו יש לעשות הוא לשפשף את הידיים בחומרי חיטוי על בסיס אלכוהולי. בעוד שנוסחה זו עשויה להיות שיטה נוחה לשטיפת חיידקים, היא עשויה לגרות את העור של חולי פסוריאזיס.

שטיפת הידיים עם מים וסבון בשיטה המיושנת תמיד עובדת הכי טוב, אך שמן אתרי או כל חומר טבעי אחר לחיטוי הידיים זמינים אף הם. התייעצו עם רופא העור לגבי המוצרים הטובים ביותר עבורכם.

כורכום לחיזוק מערכת החיסון

תבליני ותבשילי קארי מכילים כורכום, תבלין צהוב בהיר השייך למשפחת הזנגביל, ומשמש כרכיב במאכלים אסיאתיים הודים רבים. כורכום מכיל כורכומין, חומר ריפוי אשר אחראי על רוב היתרונות הרפואיים של התבלינים, כולל תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות.

מחקרים הראו שתבלין זה עשוי גם לסייע בשיפור הבריאות החיסונית. מומלץ להוסיף כורכום לעוף אפוי או דגים על מנת להוסיף להם מעט טעם נוסף, או ליצור מסכה אישית המורכבת מכורכום, קמח, חלב ודבש להקלה מיידית ומרגיעה. כמובן שתמיד מומלץ להתייעץ עם רופא העור טרם ניסוי תרופה ביתית זו.

קביעת שגרת אימונים

פעילות גופנית קבועה היא חלק משמעותי מחיים בריאים. אך במצב של פסוריאזיס, הזעה עלולה להיות הסיוט הגרוע ביותר שלכם, ולהפעיל התלקחויות נוספות. למרבה המזל, קיימים שפע תרגילים לשמירת הבריאות מבלי להתנשף ולנשום במאמץ. שחייה ואירובי מים הם אפשרויות טובות אם כלור אינו מחמיר את התסמינים. הליכה בשעות הערב, כאשר השמש אינה קופחת, היא בחירה טובה נוספת.

הרמת משקולות או השתתפות בתכנית אימוני קרדיו קבוצתיים נחשבים אף הם לתכניות אימון יעילות. אין זה משנה מה תבחרו, ודאו שזוהי פעילות גופנית ממנה אתם נהנים, כך שתוכלו לבצע אותה כחלק מתכנית אימונים לטווח הארוך.

אז מה היה לנו בכתבה:

ד"ר פולינה גורדנוב
ד"ר פולינה גורדנוב

ד"ר פולינה גורדנוב מטפלת בפסוריאזיס במרפאת דרמטולוגיה פרטית. בנוסף לטיפול בחולים, ד"ר פולינה גורדנוב עוסקת גם במחקר בתחום הפסוריאזיס. היא פרסמה מאמרים רבים בכתבי עת מדעיים, ועבודתה תרמה רבות להבנה של המחלה והטיפול בה.

מידע נוסף:
שמפו
הזנת עור ילדך השמפו העדין הטוב ביותר לתינוקות וקרמי לחות טיפוליים

בחירת השמפו המתאים לתינוקך חיונית בשמירה על העור העדין שלו. בחר בשמפו עדין ללא כימיקלים וריחות קשים כדי למנוע גירוי ויובש. חפש מוצרים שנוסחו במיוחד עבור תינוקות, עם מרכיבים כמו קמומיל או תמצית שיבולת שועל כדי להרגיע ולהזין את העור שלהם.

לקריאת המאמר »
SWEAT
פתרון להזעת יתר בחולי פסוריאזיס

פסוריאזיס הוא מצב עור כרוני המאופיין בכתמים אדומים וקשקשים על העור. זה משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם ויכול להיות מלווה בהזעת יתר, הידועה גם בשם הזעת יתר. שילוב זה יכול להיות מאתגר לניהול ועשוי להשפיע על איכות חייו של אדם.

לקריאת המאמר »
072-3341176
להפסיק להתגרד
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים