פסוריאזיס טיפול בזריקה

המרכז לבריאות והומופטיה בהנהלת ד"ר זמיר

בחירת טיפול בפסוריאזיס זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול בפסוריאזיס!

פנו אלינו לייעוץ חינם לטיפול טבעי במחלות עור

טיפול בזריקות לפסוריאזיסמחלת הפסוריאזיס היא מחלה כרונית קשה, ובמקרים קשים ועמידים לטיפול ניתן להשתמש בטיפול ביולוגי, אשר מגיע בתכשירים שונים הניתנים בזריקות תת עוריות, זריקות לשריר או דרך הוריד.

רוב חולי הפסוריאזיס מסתדרים בדרך כלל, ומגיבים היטב לטיפולים הרגילים הכוללים משחות מסוגים שונים, תרופות דרך הפה וטיפול באור. במידה ותרופות אלה לא מצליחות להביא לשיפור, או שמופיעים סיבוכים שונים כמו דלקות פרקים או פגיעה בעיניים, רופאים רבים ימליצו לעבור לטיפול ביולוגי הניתן בזריקות.

התכשירים הביולוגים משפיעים בצורה משמעותית על פעילות מערכת החיסון, ומדכאים אותה בצורה טובה ביותר, ועל כן השימוש בהם יכול להביא לשיפור מהיר במצב החולים. עם זאת, מכיוון שמדובר בתרופות פוטנטיות מאוד שימוש ממושך בהן יכול לגרום לתופעות לוואי קשות, ועל כן יש להשתמש בהן בזהירות רבה.

מהו טיפול ביולוגי?

טיפול ביולוגי הוא טיפול אשר משפיע על מערכת החיסון וחוסם את הופעת התגובה הדלקתית. בדומה לתרופות אחרות (כמו סטרואידים או תרופות לדיכוי מערכת החיסון), השימוש בטיפול הביולוגי מפחית בצורה מהירה את התגובה הדלקתית ובכך מונע את התקדמות מחלת הפסוריאזיס.

אך בניגוד לתרופות הכימיות, לתרופות הביולוגיות מקור טבעי (ביולוגי) אשר גורם להן להיות פוטנטיות מאוד ויעילות ביותר. מכיוון שהתרופות הללו משפיעות על הגוף בצורה כל כך משמעותית, דיכוי מערכת החיסון על ידי טיפול ביולוגי יכול לגרום לעירור של זיהומים שונים, ועל כן חולים המטופלים בטיפול ביולוגי חייבים להישמר מאוד ולהגיע לחדר המיון בכל מקרה של עליית חום.

בחלק מהמקרים, מבצעים בדיקות סקר למחלות חבויות (כמו שחפת) על מנת להימנע מהתעוררות המחלה בזמן הטיפול בתכשירים הביולוגיים.

התכשירים הביולוגיים החשובים

קיימים כיום מספר תכשירים ביולוגיים, אשר לכל אחד מהם תכונות מעט שונות. בהתאם לתסמינים הקליניים, ולרקע הרפואי של החולה, יתאים הרופא את התכשיר הביולוגי אשר יספק את הטיפול היעיל ביותר.

התכשירים הביולוגיים העיקריים הם:

  • Alefacept – הידועה גם בשם Amevive היא תרופה המתאימה לחולי פסוריאזיס קשים אשר לא הגיבו בצורה מספקת לטיפול. הטיפול בתרופה מתבצע בקורסים של 12 שבועות, בהם מתבצעת הזרקה של התרופה לשריר פעם בשבוע. השפעת התרופה איטית מאוד, ובדרך כלל מתחילים להרגיש בשיפור רק לאחר כחודשיים. במידה ולא הושג שיפור מספק, ניתן להתחיל קורס נוסף של טיפול בתרופה כ-3 חודשים אחרי סיום השימוש בה.
  • Etanercept – תרופה הידועה גם בשם Enbrel אשר מטפלת במנגנון של חסימת TNF. תרופה זו מספקת דיכוי יעיל יותר של פעילות מערכת החיסון ומתאימה עיקר לחולים עם פסוריאזיס קשה ביותר, או במקרים בהם יש גם מעורבות מפרקית. התרופה ניתנת פעמיים בשבוע בזריקה תת עורית למשך עד 24 שבועות. ניתן להזריק את התרופה באופן עצמאי לאחר הדרכה קצרה, ובדרך כלל אין צורך להגיע לקופת חולים או לבית החולים על מנת לקבל את הטיפול.
  • Efalizumab – תרופה נוספת אשר ניתנת באופן תת עורי, ונקראת גם בשם Raptiva. התרופה מוזרקת פעם בשבוע בלבד, והחולים יכולים לעשות זאת באופן עצמאי. זוהי תרופה המתאימה בעיקר לפסוריאזיס עורי, ולא תשפיע בצורה מספקת על סוגי הפסוריאזיס האחרים, ועל כן תתאים רק לחולים בעלי מעורבות עורית קשה אך ללא מעורבות איברים אחרים.
  • Infliximab – תרופה שימושית מאוד, אשר נקראת גם Remicade אשר מתאימה גם כן לחולי פסוריאזיס קשים אשר לא הגיבו בצורה טובה לאף טיפול שניתן להם. התרופה ניתנת דרך הווריד בהתחלה כל 2-4 שבועות ולאחר מכן כל 6-8 שבועות למשך תקופה ארוכה במטרה לסייע לחולים להתגבר על המחלה.

אולי יעניין אותך גם:

סקר ישראלי בדק מה חושבים חולי פסוריאזיס על איכות הטיפול במחלה – ואלו התוצאות

אז מה היה לנו בכתבה:

ד"ר פולינה גורדנוב
ד"ר פולינה גורדנוב

ד"ר פולינה גורדנוב מטפלת בפסוריאזיס במרפאת דרמטולוגיה פרטית. בנוסף לטיפול בחולים, ד"ר פולינה גורדנוב עוסקת גם במחקר בתחום הפסוריאזיס. היא פרסמה מאמרים רבים בכתבי עת מדעיים, ועבודתה תרמה רבות להבנה של המחלה והטיפול בה.

מידע נוסף:
שמפו
הזנת עור ילדך השמפו העדין הטוב ביותר לתינוקות וקרמי לחות טיפוליים

בחירת השמפו המתאים לתינוקך חיונית בשמירה על העור העדין שלו. בחר בשמפו עדין ללא כימיקלים וריחות קשים כדי למנוע גירוי ויובש. חפש מוצרים שנוסחו במיוחד עבור תינוקות, עם מרכיבים כמו קמומיל או תמצית שיבולת שועל כדי להרגיע ולהזין את העור שלהם.

לקריאת המאמר »
SWEAT
פתרון להזעת יתר בחולי פסוריאזיס

פסוריאזיס הוא מצב עור כרוני המאופיין בכתמים אדומים וקשקשים על העור. זה משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם ויכול להיות מלווה בהזעת יתר, הידועה גם בשם הזעת יתר. שילוב זה יכול להיות מאתגר לניהול ועשוי להשפיע על איכות חייו של אדם.

לקריאת המאמר »
072-3341176
להפסיק להתגרד
רוצים לשמוע על הפיתרון הכי טוב בעולם לפסוריאזיס? השאירו פרטים